Min Testblogg

Gå in på denna med :) min test blogg där jag testar nya designer så gå in och kolla och skriv vad ni tycker :)
http://thatsmylife.webblogg.se/idatestar

Namnet: Ida

Namnsdag 14:e September

Plats på namntoppen 2007: 9

Ida blev ett riktigt modenamn sedan filmerna och TV-serien om Emil i Lönneberga visats i Sverige på 1970-talet. Den 31 december 2005 fanns det totalt 43 103 personer i Sverige med namnet Ida varav 23 683 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 1 481 flickor i Sverige namnet, varav 956 fick det som tilltalsnamn.

 


Mitt Stjärntecken

Lejonet
är generös och trygg, och har ett charmfullt sätt som gör dig uppskattad av många. Du utstrålar en stolthet över dig själv och vad du gör i livet. Du har klara drömmar och visioner och ofta når du också dina mål, genom envishet och stark vilja. Ingenting är omöjligt för dig, det tar bara mer eller mindre tid. Du är ödmjuk och tillgiven inför livet och har en förmåga att också uppskatta andra människor för vad de gör och säger. Du är född till ledare och kan organisera så att uppsatta mål uppnås.

Kärlek och vänskap
Så ser du på kärlek och vänskap Du har en mycket romantisk syn på kärleken. Genom din charm får du lätt kontakt med människor och du faller mycket lätt för smicker. Du älskar att bli uppvaktad och ompysslad, men lika mycket att få ge av din egen kärlek. Din passion för den du valt att älska kan ingen ta miste på. Du är väldigt barnkär och skulle bli/eller är en mycket god far.

Färger: Lejonets astrologiska färger är rött och guld.
Tursiffror: Den astrologiska tursiffran är 6.
Växter/blommor: Ringblomma
Stenar: Diamant, bergskristall

Vilket stjärntecken har ni? puss och godnatt :)


Sov gott tack för idag



Sov gott ska verkligen hoppa ner i min stora sköna säng & kolla film och som sagt ligga och kramas med pöjken min. Det är det bästa som finns. Tack för alla kommentarer sov så gott tack för idag. Vi hörs i morgon. Skriver när jag vaknar kanske runt 11 tiden, tänkte ta sov morgon för det var verkligen länge sen. Hoppas ni sover gott och att ni haft en bra kväll aja puss puss.

film och en massa mys

Ja ni nu så ska jag nog krypa ner i sängen med min älskling :) vi ska kolla några filmen & bara mysa i sängen. det är det bästa som finns att ligga och gosa med mden personen man älskar av hela sitt hjärta. Snart har jag och peter varit tillsammans i två år. Dom här två åren har varit dom bästa i mitt liv. Vi har delat mycket med glädje sorg tårar du och jag men vi har dom vackraste minnena tillsammans du och jag älskling. jag skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan dig. Jag är så himla glad över att du släppte in mig i ditt liv och nu vet jag verkligen vad kärlek betyder för det var du som fick mig att inse att kärlekn är någonting fint och vackert. innan tyckte jag att kärlek bara var svek sorg och tårar. Jag kommer aldrig att lämna dig och du kommer alltid att ha en platts i mitt hjärta. Den som ristar in jag älskar dig med en isbit i solen älskar dig mera än jag, men det är det ingen som kan. älskling låt oss leva förevigt. får se om jag skriver någonting mera ikväll? kommer ifall skriva god natt senare. tänkte ta en ciggarett och ett glas coca cola. puss puss puss.

The Midnight Meat Train 2008

The Midnight Meat Train 2008 - en jätte läskig haloween skräck film tycker den var bra :)



Info:
En fotograf i New York jagar en seriemördare som hittar sina offer i tunnelbanan. Det här är nog den mest spännande filmen Lionsgate har gjort.

blogg msn :)

Har gjort en blogg msn, tycker det är roligt att skriva med alla som bloggar snacka om blogg inlägg designer och allt möjligt. så adda min msn så skulle det vara jätte trevligt & roligt att snacka där med. [email protected]. Hoppas ni addar mig nu alla läsare. puss o kram

Duplex 2003



Duplex 2003
- ett måste att se om ni inte redan sätt den. kan verkligen säga att den är bland dom roligaste faktiskt :)

Det unga och framgångsrika paret Alex och Nancy hittar äntligen svaret på sina bostadsdrömmar när de köper ett tvåvåningshus i Brooklyn. De får även överta hyresgästen som hyr övervåningen, fru Conelly, en spröd och rar gammal dam. Men skenet bedrar och fru Conelly visar sig inte bara orka betydligt mer än man skulle kunna tro, hon är även den mest djävulska granne man kan tänka sig! Efter att ha drivit Alex och Nancy till vanvett, gjort dem både arbetslösa och sömnlösa, börjar de på allvar fundera över om de inte kan röja henne ur vägen på något sätt ... Danny DeVito är inte bara en av filmvärldens största skådespelare i komedigenren, han kan även få utlopp för sin komiska ådra i arbetet som regissör, här i en film som handlar om hur två unga människors idyll invaderas av en helt vansinnig och illvillig gammal dam. I rollerna som Nancy och Alex ser vi två säkra två kort när det gäller komedi i världsklass: Drew Barrymore och Ben Stiller. Deras besvärliga inneboende gestaltas med klockren inlevelse av charmiga Eileen Essell (Ali G Indahouse). En rent djävulskt underhållande historia!

kollar idol

Sitter & kollar på idol. Jag tycker mest om alice vem är eran favorit? Skriv gärna vem ni tycker mest om. Skriver mera senare för nu ska jag fortsätta att kolla idol 2008. ingentins som man vill missa. brukar kolla på idol men har missat tyå några avsnitt så ska verkligen se det ikväll. Tycker det är roligt dom ärså duktiga eller hur? puss puss puss på er alla sötnosar

everest jackan & skorna

Fick nya skor utav mamma igår så himla fina jag är jätte glad. fick en everest jacka med en jätte varm än. & så fick jag vantar. här kommer bild på jackan & på skorna. Vad tycker ni?

 

Ida Josefin Engdahl



Jag heter då ida josefin engdahl för er som inte vet om det.
jag är 20 år och jag bor i Linköping tillsammans med miin
pojkvän Peter. Någonting ni vill veta så är det bara att skriva
Nu ska jag handla läsk & sen se på idol. Puss så läänge<3

kommentarer

Snälla skulle ni vara gulliga att skriva en kommentar alla ni som brukar vara inne på min blogg, alla jag skrev med förut finns inte kvar. Jag tog ju bort alla inlägg & tänkte ej på att era kommentarer skulle försvinna. Så nu kan jag inte besöka eran blogg för jag vet ej vad eran adress är. Så glöm inte det. puss på er alla läsare. and happy haloween

Kladdkaka

Kladdkaka - ca 8 personer

50 gram mörk blockchoklad
3 dl vetemjöl
2 krm salt
1 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
5 dl strösocker
4 st ägg
225 gram smör

Tillagning

Sätt ugnen på 175°. Smörj och bröa en form med löstagbar kant, 28 cm i diameter. Smält smöret och låt svalna lite.
Vispa ägg och socker poröst. Tillsätt vaniljsocker, kakao, salt och vetemjöl. Rör ner smöret(175g). Häll smeten i formen. Grädda kakan ca 35 min. Kakan ska vara lös i mitten, men fast i kanterna när den är färdig. Låt kakan kallna helt innan den glaseras.

Glasyr: Smält chokladen och smöret(50g) på svag värme. Bred glasyren över kakan och pensla kanterna.
Servera med frukt eller bär och lättvispad grädde.

 


Nytt & fint

Börja om ifårn början - Så nu har jag tagit bort alla inlägg yttligare igen för att jag har ny bloggdesign & jag är så himla nöjd med den. Så jag tänkte lika bra att ta bort allt då med faktiskt. men ni måste fortfarande gå in på bloggen för mera inlägg blir det. Hehe kommer sägert att skriva massa saker hela kvällen. Vet precis vad jag ska skriva om sen. Hehe. Men nu ska jag fortsätta fixa bloggen, måste ju fixa kategorier så det blir lättare att hålla ordning & lättare för er läsare :) Ta hand om er så länge puss puss puss.

RSS 2.0